Wednesday, October 8, 2008

Aku Yang Terleka

Dalam menelusuri hamparan kehidupan...

Aku didodoi indah alunan kicau kehidupan

diwarnai bebunga ragam duniawi

diulit indah.... menyenangkan

Bagiku...

segala tingkahku benar

walau terkadang terdetik rasa salahnya...

Ya... benar...

dalam asyik nikmatMu Rabb

mudahnya aku terleka dengan rayuan dunia

diselimut mimpi indah kehidupan

tiada janggal pada dosa dilakukan

tiada segan berbuat noda



Namun...

dalam indah ulitan mimpi

inzarMu hadir mengundang sedar

lantas gugur hujan air mata

lantaran rasa hina padaMu Rabb...

hina di mata insan



Alhamdulillah...

sujudku insaf pada Mu Ya Rahim

peringatanMu pantas kembalikan aku

di dataran nyata

Bahawa...

nikmatMu... untukku syukuri

terciptanya aku sebagai pengabdi padaMu

maka Ya Rabb peliharalah aku

dari mimpi -mimpi kehidupan

yang indah tapi mengerikan...

Wahai Dunia....

rayulah selainku...




No comments: