Monday, October 20, 2008

Jumaat Yang Sibuk

Agak banyak juga kerja yang perlu diselesaikan pada hari ini. Tambahan pula kami pekerja di kediaman mengadakan majlis sambutan hari raya... Makan - makan je. Saya sendiri bawa lemang dan rendang serta nasi himpit. Rakan kerja yang lain pun begitu. Hidangan yang asalnya ada dua tiga jenis jadi banyak, ada mee goreng, bihun sup, keropok leko Terengganu dan macam2 lagi. Inilah hasil muafakat. Bawa sorang sikit dah jadi banyak. Majlis diserikan lagi dengan kehadiran majikan dan anak menantunya...


Dalam minggu ni banyak juga undangan yang perlu dihadiri majikan saya. Maka jadi kelam -kabut saya menyediakan teks. Ada yang "last minute" baru hantar. "Ponin den" nak cari idea bernas sebagai isi ucapan. Nak marah pun tak guna, jadi kene siapkan juga sebelum 4.30 petang. Alhamdulillah dengan izin Allah berjaya juga.


Walau bagaimanapun, saya suka sibuk, sebab tak la rasa mengantuk. Ada je keje kene buat. So masa terisi. Ada rehat sikit kira oklah. Alhamdulillah, hari Jumaat saya berjalan dengan baik.
YA ALLAH PERBAIKILAH URUSAN HIDUP KU...

No comments: